I. YARIYIL
RES101 TEMEL SANAT EĞİTİMİ I
Desen ve kompozisyon atölyelerinden oluşmaktadır. Sanat nesnesinin biçimini
oluşturan öğe ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile
olan ilişkileri anlamayı amaçlamaktadır. Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk-
doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm),
uygunluk, zıtlık, sıra, düzen, denge(simetri), bütünlük, Desen, çizgi tanımı,
çizgi değerleri ve işlevleri nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi,
Perspektif (aksonometrik ve artistik perspektif) Model ve Rönesans ustalarından
ışık-gölge özellikli kopya Kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak Görsel
alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi Görsel algılamada Gestalt
ilkeleri tanımı ve kompozisyonlara uygulanması şeklinde işlenir.
RES103 DESEN I
Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma
çalışmalarını hedefler, örnek desen incelemeleri ile çalışmaları geliştirir.
RES105 GENEL SANAT TARİHİ I
Sanat Tarihi ile ilgili kavramları, sanat tarihine kaynaklık eden bilim alanları
hakkında bilgi sahibi olabilme, 2. Sanat Tarihinin belli başlı dönemlerini
bilme, sanat ve eseri ile ilgili bilgi sahibi olabilme, sanatın dönemleri kısmen
sosyal ve kültürel yapısını kavrayabilme, sanatçıların belli başlı eserlerini
bilme ve değerlendirebilme, sanata etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi
olabilme, sanat tarihinin dönemleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve
karşılaştırmalar yapabilme, farklı kültür ve uygarlıkları tanıyabilme,
aralarında kıyaslar yapabilme, günümüz dünya sanatı hakkında bilgi sahibi
olabilme, sanat tarihiyle ilgili kaynak oluşturabilmeyi amaçlar.
RES107 SANAT PERSPEKTİFİ I
Bu dersin hedefi, öğrencilerin resim ve tasarım için derinlik illüzyonu yaratma
becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
RES109 KÜLTÜR TARİHİ I
Bu dersin hedefi kültürel tarih ve sanatın gelişimini anlatmak ve çözümlemektir.
Ayrıca öğrencilerin medeniyet kavramı ve kuramı üzerinde fikir sahibi olmanın
yanı sıra kültür tarihi açısından bir şerit çıkarabilmelerini sağlamayı da
amaçlamaktadır.
TDİ101 TÜRK DİLİ
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil
kültür münasebeti. Türk Dili'nin dünya dilleri arasındaki durumu ve yayılma
alanları. Türkçe'de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe'nin ses özellikleri ve
ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması,
noktalama işaretleri ve uygulaması.
YDİ101 YABANCI DİL
Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen çerçeve doğrultusunda öğrencilere
temel İngilizce yapıları sunulur. Ders tüm 1.sınıf öğrencileri için zorunlu ders
niteliğinde olup, iki dönem boyunca haftada 2 ders saati olarak verilir. Dönem
boyunca öğrencilere dört temel becerinin yanı sıra gündelik yaşamda
kullanabilecekleri dil becerileri de edindirilmeye çalışılır.
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ
Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi dersini okumanın gerekliliği, devrim kavramı
ve Atatürk Türk devrimi öncesi gelişmeler. Avrupa'daki gelişmeler, Osmanlı
Devleti ve yenilik hareketleri, Tanzimat ve Meşrutiyet denemeleri, fikir
hareketleri. Kavramsal Açıklamalar / Osmanlı İmparatorluğu'nun Çöküşü ve Bunun
Nedenlerinin İrdelenmesi / Mondros Mütarekesi ve Mustafa Kemal'in Ulusal
Mücadele Hareketleri / İç Ayaklanmalar / Devrimler: Öncü Devrimler ve Gelişen
Devrimler / Türkiye'de Demokrasinin Gelişimi / Ermeni ve Kıbrıs Sorunu.
ENF101 TEMEL BİLGİSAYAR EĞİTİMİ I
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarın çalışma sistemi, bilgisayar donanımları,
DOS işletim sistemi, bilgisayar virüsleri, Windows işletim sistemi ve donatılar,
kelime işlem (Word), veri işleme (Excel), sunu hazırlama (Power Point), internet
ve kullanımı.
II. YARIYIL
RES102 TEMEL SANAT EĞİTİMİ I
Desen ve kompozisyon atölyelerinden oluşmaktadır. Sanat nesnesinin biçimini
oluşturan öğe ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile
olan ilişkileri anlamayı amaçlamaktadır. Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk-
doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm),
uygunluk, zıtlık, sıra, düzen, denge(simetri), bütünlük, Desen, çizgi tanımı,
çizgi değerleri ve işlevleri nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi,
Perspektif (aksonometrik ve artistik perspektif) Model ve Rönesans ustalarından
ışık-gölge özellikli kopya Kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak Görsel
alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi Görsel algılamada Gestalt
ilkeleri tanımı ve kompozisyonlara uygulanması şeklinde işlenir.
RES104 DESEN II
Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma
çalışmalarını hedefler, örnek desen incelemeleri ile çalışmaları geliştirir.
RES106 GENEL SANAT TARİHİ II
Sanat Tarihi ile ilgili kavramları, sanat tarihine kaynaklık eden bilim alanları
hakkında bilgi sahibi olabilme, 2. Sanat Tarihinin belli başlı dönemlerini
bilme, sanat ve eseri ile ilgili bilgi sahibi olabilme, sanatın dönemleri kısmen
sosyal ve kültürel yapısını kavrayabilme, sanatçıların belli başlı eserlerini
bilme ve değerlendirebilme, sanata etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi
olabilme, sanat tarihinin dönemleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve
karşılaştırmalar yapabilme, farklı kültür ve uygarlıkları tanıyabilme,
aralarında kıyaslar yapabilme, günümüz dünya sanatı hakkında bilgi sahibi
olabilme, sanat tarihiyle ilgili kaynak oluşturabilmeyi amaçlar.
RES108 SANAT PERSPEKTİFİ II
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. Bu ders kapsamında incelenen oyun metinleri Roma ve Orta Çağ döneminde
yazılmış metinlerdir.
RES110 KÜLTÜR TARİHİ II
Bu dersin hedefi, öğrencilerin resim ve tasarım için derinlik illüzyonu yaratma
becerilerini kazanmalarını sağlamaktır
TDİ102 TÜRK DİLİ
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil
kültür münasebeti. Türk Dili'nin dünya dilleri arasındaki durumu ve yayılma
alanları. Türkçe'de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe'nin ses özellikleri ve
ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması,
noktalama işaretleri ve uygulaması.
YDİ102 YABANCI DİL
Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen çerçeve doğrultusunda öğrencilere
temel İngilizce yapıları sunulur. Ders tüm 1.sınıf öğrencileri için zorunlu ders
niteliğinde olup, iki dönem boyunca haftada 2 ders saati olarak verilir. Dönem
boyunca öğrencilere dört temel becerinin yanı sıra gündelik yaşamda
kullanabilecekleri dil becerileri de edindirilmeye çalışılır.
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ
Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi dersini okumanın gerekliliği, devrim kavramı
ve Atatürk Türk devrimi öncesi gelişmeler. Avrupa'daki gelişmeler, Osmanlı
Devleti ve yenilik hareketleri, Tanzimat ve MeşruRESet denemeleri, fikir
hareketleri. Kavramsal Açıklamalar / Osmanlı İmparatorluğu'nun Çöküşü ve Bunun
Nedenlerinin İrdelenmesi / Mondros Mütarekesi ve Mustafa Kemal'in Ulusal
Mücadele Hareketleri / İç Ayaklanmalar / Devrimler: Öncü Devrimler ve Gelişen
Devrimler / Türkiye'de Demokrasinin Gelişimi / Ermeni ve Kıbrıs Sorunu.
ENF102 TEMEL BİLGİSAYAR EĞİTİMİ II
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarın çalışma sistemi, bilgisayar donanımları,
DOS işletim sistemi, bilgisayar virüsleri, Windows işletim sistemi ve donatılar,
kelime işlem (Word), veri işleme (Excel), sunu hazırlama (Power Point), internet
ve kullanımı.
III. YARIYIL
RES201 RESİM I
Bu ders renk etkileşimleri, kompozisyon ve resimsel düzenlemeler üzerinde
durularak öğrencilerin resim becerilerini geliştirmelerine yardım etmek için
düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrencilere resim tarihinden kaynaklar
kullanarak ve gözlem yaparak resimsel uzamdaki renk etkilerini görmeleri ve
iletmeleri, resimlere eleştirel bakma becerilerini geliştirmeleri öğretilir
RES203 DESEN III
Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik
bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit
çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle
nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen
bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar.
RES205 GENEL SANAT TARİHİ III
Türk sanat tarihini kavrayabilme ve araştırabilme. Öğrenciler, Türk plastik
sanatlarının kökenini ve Türk plastik sanatlar tarihini inceler ve
değerlendirirler.
RES207 ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ I
Bu derste amaç; sanatı ayrıntısıyla inceleyip, çözümlemek, sanat olgusunu
değerlendirmek, eleştirel yargılarda bulunmak, sanat yapıtını ontolojik yönden
araştırabilmek, estetik konusunda edinilen bilgiyi yeni durumlara
uyarlayabilmektir.
RES209 ÖZGÜN BASKIRESİM I ( SEÇMELİ)
Bu dersin öncelikli amacı, özgün baskıresim sürecinin yaratıcı tasarımlar için
araştıtlmasını sağlamaktır. Öğrenciler farklı özgün baskıresim tekniklerini
inceleyecek ve sanatsal baskıya özgü özelliklerin farkında olacaklardır. Bu ders
öğrencilere çeşitli baskı resim tekniklerini giriş düzeyinde göstermek için
planlanmıştır. Özgün Baskıresime uygun tasarımlar oluşturmak için resimsel ve
fotografik yaklaşımlar teşvik edilecektir. Temel araç-gereç ve yöntemlerden
sonra öğrenciler çağdaş teknikleri birlikte kullanmaya yöneltileceklerdir..
RES211 YAPIT ÇÖZÜMLEME I ( SEÇMELİ)
Sanat eserlerine yönelik çözümleyici ve irdeleyici bir bakışı temellendirecek
olan estetik/plastik değerlerin yanı sıra sosyal kültürel etkenlerin de söz
konusu edildiği bu derste, son yüzyılda ortaya çıkan yapıt çözümleme önerileri
ele alınacak; bu kapsamda Erken Rönesans'tan XX. Yüzyıla gelen süreçte, dönemin
sanatını temsilde öne çıkan yapıtların değerlendirilmesi amaçlanacaktır.
IV. YARIYIL
RES202 RESİM II
Bu ders renk etkileşimleri, kompozisyon ve resimsel düzenlemeler üzerinde
durularak öğrencilerin resim becerilerini geliştirmelerineyardım etmek için
düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrencilere resim tarihinden kaynaklar
kullanarak ve gözlem yaparak resimsel uzamdaki renk etkilerini görmeleri ve
iletmeleri, resimlere eleştirel bakma becerilerini geliştirmeleri öğretilir
RES204 DESEN IV
Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik
bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit
çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle
nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen
bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar
RES206 GENEL SANAT TARİHİ IV
Batı geleneğinde Çağdaş Türk Resminin 20. Yüzyılın ilk yarısından günümüze
tarihsel değişim sürecini inceleme.
RES208 ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ II
Yazma eyleminin temelini oluşturan içerik ve biçime ait bilgilerin teorik olarak
anlatılması ve uygulamalarla beslenmesiyle oyun yazarlığı alanındaki temel
öğelerin verilmesi, uygulamalarla yaratıcı süreçle teknik bilgilerin
harmanlanması ve öğrencinin yazma eyleminde daha da derinleşmesi amaçlanır
RES210 ÖZGÜN BASKIRESİM II ( SEÇMELİ)
Bu dersin öncelikli amacı, özgün baskıresim sürecinin yaratıcı tasarımlar için
araştırılmasını sağlamaktır. Öğrenciler farklı özgün baskıresim tekniklerini
inceleyecek ve sanatsal baskıya özgü özelliklerin farkında olacaklardır. Bu ders
öğrencilere çeşitli baskı resim tekniklerini giriş düzeyinde göstermek için
planlanmıştır. Özgün Baskıresime uygun tasarımlar oluşturmak için resimsel ve
fotografik yaklaşımlar teşvik edilecektir. Temel araç-gereç ve yöntemlerden
sonra öğrenciler çağdaş teknikleri birlikte kullanmaya yöneltileceklerdir.
RES212 YAPIT ÇÖZÜMLEME II ( SEÇMELİ)
Sanat eserlerine yönelik çözümleyici ve irdeleyici bir bakışı temellendirecek
olan estetik/plastik değerlerin yanı sıra sosyal kültürel etkenlerin de söz
konusu edildiği bu derste, son yüzyılda ortaya çıkan yapıt çözümleme önerileri
ele alınacak; bu kapsamda Erken Rönesans'tan XX. Yüzyıla gelen süreçte, dönemin
sanatını temsilde öne çıkan yapıtların değerlendirilmesi amaçlanacaktır.
V. YARIYIL
RES301 RESİM III
Bu ders, öğrencilerin bireysel yaratıcıklarına paralel olarak akrilik ve
yağlıboya tekniklerinde malzemeyi kullanma becerilerini geliştirmelerini
sağlamak için düzenlenmiştir. Bu derste, renk, kompozisyon, tasarım ve teknik
meseleler üzerinde durulacak; öğrenciler, çeşitli teknik ve malzemeler
kullanarak farklı resim yaklaşımları geliştireceklerdir..
RES303 DESEN V
Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik
bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit
çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle
nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen
bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar.
RES305 GENEL SANAT TARİHİ V
Bu ders çağdaş sanat yaklaşımını sorgulamaya ve geliştirmeye yönelik bir bağlam
oluşturur. Çağdaş Plastik Sanatlar I çağdaş sanat tarzları ve hedefleri ile
birlikte Modern Sanat’ın gelişim süreci içinde önemli sanat hareketleri,
sanatçılar ve önemli kişileri öğretmek için planlanmıştır. Öğrenciler modernin
anlamı ve toplumda çağdaş sanatın anlamını çözümlerken toplumsal değişim ve
sanat arasındaki ilişkileri öğrenecek, farklı yeni araçları, yaklaşımları ve
sanat kuramlarına aşina olacaklardır.
RES307 HEYKEL TASARIM I ( SEÇMELİ)
Heykel tasarımı yapabilecek ve uygulayabilecek düzeyde teknik, estetik
donanımlar kazandırmayı amaçlamaktadır.
RES3O9 MİNYATÜR ( SEÇMELİ)
Türk minyatür sanatının kaynakları olan Uygur resim sanatından başlayarak
Anadolu Selçuklu Dönemi minyatür sanatı ve Osmanlı Dönemi minyatür sanatının
tanıtılmasını ve teorik bilgiyle beraber yapılacak uygulamalarla minyatür
sanatına uygun eserler ortaya çıkartılmasını sağlamayı amaçlar..
VI. YARIYIL
RES302 RESİM IV
Bu ders, öğrencilerin bireysel yaratıcıklarına paralel olarak akrilik ve
yağlıboya tekniklerinde malzemeyi kullanma becerilerini geliştirmelerini
sağlamak için düzenlenmiştir. Bu derste, renk, kompozisyon, tasarım ve teknik
meseleler üzerinde durulacak; öğrenciler, çeşitli teknik ve malzemeler
kullanarak farklı resim yaklaşımları geliştireceklerdir.
RES304 DESEN VI
Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik
bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit
çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle
nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen
bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar.
RES306 GENEL SANAT TARİHİ VI
Tasarımın tarihsel gelişiminin tasarım uygulamalarındaki yeri ve önemi
anlatılır.
RES308 HEYKEL TASARIM II ( SEÇMELİ)
Heykel tasarımı yapabilecek ve uygulayabilecek düzeyde teknik, estetik
donanımlar kazandırmayı amaçlamaktadır.
RES310 GELENEKSEL TÜRK DESENLERİ ( SEÇMELİ)
Başlangıcından günümüze Türk Sanat eserlerinde uygulanan motif, desen tasarımı,
renk, estetik ve teknik yapılarının teorik olarak araştırılması ve tarihi
özelliklerine bağlı kalarak atölye ortamında uygulamalı olarak çalışılmasını
amaçlar.
VII. YARIYIL
RES401 RESİM V
Bu ders, çeşitli ortam ve resim yüzeyleri keşfetmeyi sağlamak için
düzenlenmiştir. Muhtelif konular işlenerek öğrencilerin kendi üslup ve
tekniklerini geliştirmeleri üzerinde durulacaktır.
RES403 DESEN VII
Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik
bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit
çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle
nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen
bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar.
RES405 SANAT ESERLERİ ÇÖZÜMLEME I
Sanat eserini çözümleme yöntemlerinin ve ilkelerinin, genel sanat birikimi ve
bilgilerine dayanarak seçilen örnek sanat eserleri ile karşılaştırmalı olarak
derinlemesine incelenmesini kapsar.
RES407 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Resim sanatı ve ilişkili disiplinler alanlarında yapılacak saha ve kaynak
araştırma çalışmalarda, çalışmanın planlanması, hazırlıkları, derleme yöntemleri
ile inceleme kuram ve yöntemleri (Metin merkezli, Bağlam/icra merkezli kuram ve
yöntemler).
RES409 SANAT PSİKOLOJİSİ ( SEÇMELİ)
Bu ders plastik sanatlara psikolojik açıdan genel bir bakışı içerir. Öğrencinin,
deneysel ve teorik estetiğin birbiri ile olan ilişkisinin de dahil olduğu bu
içeriği farklı psikoloji ekollerinin nasıl ele aldığını anlamasını sağlar.
RES411 SERAMİK TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMASI I ( SEÇMELİ)
Seramik Üretimin başlangıç aşamasından son aşamasına kadar gerçekleştirilen tüm
teknolojik işlemlerin (çamur hazırlama, şekillendirme, kurutma, pişirme ve
dekorlama) detayları ile öğrenci tarafından benimsenmesi amaçlanmaktadır.
RES413 ENGELLİ BİREYLER İÇİN GÖRSEL SANATLAR I ( SEÇMELİ)
Öğrenciler, engelli bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda ürün geliştirme
sürecini çok boyutlu biçimde ele alabilecek seviyeye gelirler.
VIII. YARIYIL
RES402 RESİM VI
Bu ders, farklı resim araç ve yüzeyleri araştırma imkanı verecek ileri düzey bir
ders oluşturmak için tasarlanmıştır. Çeşitli konular ele alınacak. Öğrencilerin
kişisel tarz ve teknikleri geliştirmeleri üzerine yoğunlaşılacaktır.
RES404 DESEN VIII
Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik
bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit
çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle
nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen
bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar.
RES406 SANAT ESERLERİ ÇÖZÜMLEME II
Sanat eserini çözümleme yöntemlerinin ve ilkelerinin, genel sanat birikimi ve
bilgilerine dayanarak seçilen örnek sanat eserleri ile karşılaştırmalı olarak
derinlemesine incelenmesini kapsar.
RES408 BİTİRME ÇALIŞMASI
“Bitirme Ödevi / Graduation Thesis”; son sınıf öğrencisinin ilgili bölümde
görevlendirilecek bir öğretim elemanı danışmanlığında kendi kişisel çabaları ile
yürüteceği Resim Sanatı ve ilişkili disiplinler alanında seçilmiş bir konuda; a)
Araştırmaya yönelik bir proje çalışması, b) Deneysel veya teorik dar kapsamlı
bir araştırma, c) Literatür çalışması şeklinde hazırlanan bilimsel bir
araştırmanın tez şeklinde yazılı olarak sunumudur.
RES410 SANAT SOSYOLOJİSİ ( SEÇMELİ)
Bu dersin amacı; öğrencilerin sanatı sosyolojik boyutlarıyla kavrama yetilerini
geliştirmek, günümüz sanatı ile günümüz sosyolojisi arasındaki bağları
kavramalarını ve sanatsal yaratıcılıktan sanatın tarih boyunca gelişimini,
dinamiklerini, belli başlı niteliklerini bir bütünlük içinde düşünebilmelerini
sağlamaktır.
RES412 SERAMİK TEKONOLOJİSİ VE UYGULAMASI II ( SEÇMELİ)
Seramik Üretimin başlangıç aşamasından son aşamasına kadar gerçekleştirilen tüm
teknolojik işlemlerin (çamur hazırlama, şeendirme, kurutma, pişirme ve
dekorlama) detayları ile öğrenci tarafından benimsenmesi amaçlanmaktadır.
RES414 ENGELLİ BİREYLER İÇİN GÖRSEL SANATLAR II (SEÇMELİ)
Öğrenciler, engelli bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda ürün geliştirme
sürecini çok boyutlu biçimde ele alabilecek seviyeye gelirler. |