Page 13 - ARÜ Kampüs Haber 2022
P. 13

ARÜ KAMPÜS HABER 12










                İnsanlığın refahı ve mutluğu ise üç temel kavramda toplanır: “İyi”, “Doğru” ve


         “Güzel”. İnsanlığın tüm arayışı, neyin iyi? neyin doğru? ve neyin güzel olduğu arayışıdır.


         Üniversitenin bütün sınıf ve kürsülerinde hayatın her alanında insanlık için daha iyi,


         daha doğru ve daha güzel olan ne var ise o konuşulur, tartışılır ve onun araştırması


         yapılır. İyi, doğru ve güzel olan her şeyin hâkim oluğu şehre bizim medeniyetimizde


         “medine” denilir. Medeniyet ise medeni olan bu şehirlerin ortaya koydukları sosyal,


         ekonomik ve kültürel tutum ve davranışların oluşturduğu düzen ve dengenin adıdır.





            Ülkemizde 2008 yılı itibariye Sayın Cumhurbaşkanımızın özel hassasiyetiyle


       üniversite bulunmayan il kalmamıştır. Dolayısıyla, üniversite ve şehir entegrasyonun


       sağlanması  ülkemizdeki her  şehir ve üniversitenin önceliklerinden  biri olmalıdır. Farklı


       şehir  ve  kültürlerden  üniversiteye  gelen  öğrencilerin  ve  üniversite  personelinin,  gittikleri


       şehirlere  sosyal,  kültürel  ve  ekonomik  açıdan  önemli  katkı  sağlamaları  beklenmektedir.


       Aynı zamanda farklı bölgelerden gelen öğrencilerin bölgeler arası sosyo-ekonomik


       entegrasyonu sağlamaları da beklenmektedir. Ancak bunun içinde üniversitelerin ve şehir


       yöneticilerinin, kendi illerindeki üniversitelere öğrenci çekmek için hem üniversiteyi hem

       de şehri tanıtıcı birçok hizmet ve etkinlik yapması gerekmektedir. Ardahan ilinde nüfusun


       ortalama üçte ikisinin kırsalda yaşaması, ticaret merkezlerine olan uzaklık ve coğrafi


       etkenlerden dolayı tarım ve hayvancılığın il ekonomisinde önemli bir paya sahip olduğunu


       görmekteyiz. Şehrimizin dışarıya göç vermesini bir şekilde üniversitemizin diğer paydaşlar


       ile birlikte geliştirdiği projelerle durdurmak gerekiyor. Şehrimizin kendine has fırsatları


       bulunmaktadır; Kafkasya ile ticaret avantajı, yöresel ürünlerin endüstrileştirilmesi ve


       Kafkasya bölgesinden öğrenci çekme potansiyeli birer fırsat penceresi olarak görülmelidir.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18