Page 68 - Ardahan Çalıştayı Sonuç Raporu
P. 68
şehirlerle rekabet edecek düzeyde olmadığı ifade
edilmiştir.
Konunun paydaşları, ilgili sorunun öğretmen ve öğrenci
kalitesinden kaynaklanmadığını, bunun dışındaki
sorunların ortaya konulacağı bir araştırma projesinin
derhal gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.
150 öğrenci başına bir Rehberlik öğretmeni atanması
şartının ilçelerde nüfus azlığından dolayı sağlanamadığı,
bu durumda öğrencilerin Rehberlik öğretmeninden
mahrum kalarak derslere ve sınavlara hazırlanmak
zorunda kaldıkları ifade edilmiştir. Bu hususun da söz
konusu soruna yol açtığı düşünülmektedir. İlgili şartın
nüfusun az olduğu bölgelerde esnetilmesi ya da
uygulanmaması gerektiği düşünülmektedir.
llçelerde sınavlara yönelik özel kurslar yer almamaktadır.
İl merkezine özel kurslara gelen öğrencilerin kalacakları
bir yurt/pansiyon bulunmamaktadır.
Hafta sonları okullarda yapılan ek derslerin aynı
öğretmenler tarafından veriliyor olması, verimliliği
azaltmaktadır. İlgili düzenlemenin gözden geçirilmesi
gerekmektedir. İl ve ilçe merkezinde ikamet etmeyen
öğrencilerin söz konusu kurslara taşımalı biçimde
katıldıkları, zaman kaybı ve yorgunluk ile birlikte verimin
düştüğü görülmektedir. Bu hususların göz önünde
bulundurularak ek kursların yeniden yapılandırılması ve
denetiminin sağlanması yerinde olacaktır.
Anaokulu bulunmayan çok sayıda köy olduğu
görülmektedir. Bu konuda gerekli adımlar atılıp,
ebeveynlere de okul öncesi eğitimin önemi anlatılmalıdır.
Ardahan’da örgün öğretimi noktalayıp açık liseye kayıt
yaptıranların sayısı her geçen gün artmaktadır. Orta
öğretimin öneminin geçiş yapma niyetinde olan
öğrencilere öğretmenler ve idareciler tarafından büyük bir
kararlılıkla anlatılması gerekmektedir.
Bölgesel gelişmişlik sıralamasında oldukça gerilerde yer
alan Ardahan’ın bu durumu, çalıştaydaki diğer masalar
gibi eğitim masasının da önemli bir başlığını
oluşturmaktadır. Sadece ilde yer alan kurum ve kuruluşlar
ile STK’ların çabası ile çözülemeyecek derecede büyük
olan bu sorun, ilin eğitim kalitesini de doğrudan
İlin sosyo-ekonomik durumu ve etkilemektedir.
gelişmişlik düzeyi eğitimin İlçe merkezleri ile köy okullarında eğitim alan öğrencilerin
3
kalitesini ve bu konudaki bilinç hem il merkezindeki hem de diğer şehirlerdeki öğrenciler
düzeyini olumsuz etkilemektedir. ile arasında fırsat eşitliğinin sağlanamadığı görülmektedir.
Bu durumu ortadan kaldıracak olan politikaların
geliştirilmesi ve uygulanması gerekmektedir.
İlçe millî eğitim müdürleri, köylerde ikamet eden
öğrencilerin köylerinde ve ilçelerinde olmayan besinleri ve
gıdaları tüketemediklerini ifade etmişlerdir. Özellikle
ilçelerde ve köylerde yer alan okullara peynir, süt vb.