Page 68 - Ardahan Çalıştayı Sonuç Raporu
P. 68

şehirlerle  rekabet  edecek  düzeyde  olmadığı  ifade
                                                      edilmiştir.
                                                      Konunun paydaşları, ilgili sorunun öğretmen ve öğrenci
                                                      kalitesinden   kaynaklanmadığını,     bunun    dışındaki
                                                      sorunların  ortaya  konulacağı  bir  araştırma  projesinin
                                                      derhal gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.
                                                      150  öğrenci  başına  bir  Rehberlik  öğretmeni  atanması
                                                      şartının ilçelerde nüfus azlığından dolayı sağlanamadığı,
                                                      bu  durumda  öğrencilerin  Rehberlik  öğretmeninden
                                                      mahrum  kalarak  derslere  ve  sınavlara  hazırlanmak
                                                      zorunda  kaldıkları  ifade  edilmiştir.  Bu  hususun  da  söz
                                                      konusu  soruna  yol  açtığı  düşünülmektedir.  İlgili  şartın
                                                      nüfusun  az  olduğu  bölgelerde  esnetilmesi  ya  da
                                                      uygulanmaması gerektiği düşünülmektedir.
                                                      llçelerde sınavlara yönelik özel kurslar yer almamaktadır.
                                                      İl  merkezine  özel  kurslara  gelen  öğrencilerin  kalacakları
                                                      bir yurt/pansiyon bulunmamaktadır.
                                                      Hafta  sonları  okullarda  yapılan  ek  derslerin  aynı
                                                      öğretmenler  tarafından  veriliyor  olması,  verimliliği
                                                      azaltmaktadır.  İlgili  düzenlemenin  gözden  geçirilmesi
                                                      gerekmektedir.  İl  ve  ilçe  merkezinde  ikamet  etmeyen
                                                      öğrencilerin  söz  konusu  kurslara  taşımalı  biçimde
                                                      katıldıkları, zaman kaybı ve yorgunluk ile birlikte verimin
                                                      düştüğü  görülmektedir.  Bu  hususların  göz  önünde
                                                      bulundurularak ek kursların yeniden yapılandırılması ve
                                                      denetiminin sağlanması yerinde olacaktır.
                                                      Anaokulu  bulunmayan  çok  sayıda  köy           olduğu
                                                      görülmektedir.  Bu  konuda  gerekli  adımlar  atılıp,
                                                      ebeveynlere de okul öncesi eğitimin önemi anlatılmalıdır.
                                                      Ardahan’da  örgün  öğretimi  noktalayıp  açık  liseye  kayıt
                                                      yaptıranların  sayısı  her  geçen  gün  artmaktadır.  Orta
                                                      öğretimin  öneminin  geçiş  yapma  niyetinde  olan
                                                      öğrencilere öğretmenler ve idareciler tarafından büyük bir
                                                      kararlılıkla anlatılması gerekmektedir.
                                                      Bölgesel  gelişmişlik  sıralamasında  oldukça  gerilerde  yer
                                                      alan  Ardahan’ın  bu  durumu,  çalıştaydaki  diğer  masalar
                                                      gibi  eğitim  masasının  da  önemli  bir  başlığını
                                                      oluşturmaktadır. Sadece ilde yer alan kurum ve kuruluşlar
                                                      ile  STK’ların  çabası  ile  çözülemeyecek  derecede  büyük
                                                      olan  bu  sorun,  ilin  eğitim  kalitesini  de  doğrudan
                   İlin  sosyo-ekonomik  durumu  ve  etkilemektedir.
                   gelişmişlik   düzeyi     eğitimin  İlçe merkezleri ile köy okullarında eğitim alan öğrencilerin
             3
                   kalitesini  ve  bu  konudaki  bilinç  hem il merkezindeki hem de diğer şehirlerdeki öğrenciler
                   düzeyini olumsuz etkilemektedir.   ile arasında fırsat eşitliğinin sağlanamadığı görülmektedir.
                                                      Bu  durumu  ortadan  kaldıracak  olan  politikaların
                                                      geliştirilmesi ve uygulanması gerekmektedir.
                                                      İlçe  millî  eğitim  müdürleri,  köylerde  ikamet  eden
                                                      öğrencilerin köylerinde ve ilçelerinde olmayan besinleri ve
                                                      gıdaları  tüketemediklerini  ifade  etmişlerdir.  Özellikle
                                                      ilçelerde  ve köylerde yer alan okullara peynir, süt vb.
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73