Page 69 - Ardahan Çalıştayı Sonuç Raporu
P. 69
yöresel ürünlerin yanında fındık, badem, fıstık gibi sağlıklı
atıştırmalıkların sunulması yerinde olacaktır.
İdareciler ve öğretmenler, özellikle ilçelerdeki ve
köylerdeki velilerin öğrencilerin eğitimleri ve sınavlara
hazırlığı noktasında sosyo-ekonomik sebeplerden ötürü
bilinç düzeylerinin düşük olduğunu ifade etmişlerdir. Söz
konusu husus, öğrencilerin derslerdeki ve sınavlardaki
başarı düzeylerini doğrudan etkilemektedir. Dolayısıyla
bu husus ile ilgili, idarecilere ve öğretmenlere önemli
görevler düşmektedir. Velilerin bu konu ile ilgili bilinç
düzeylerinin artırılmasına yönelik adımların atılması
gerekmektedir. Ayrıca, il ve ilçe kütüphanelerinden
velilerin de faydalanmasını saplayacak teşvikleri de içeren
farkındalık oluşturma programları ve projeleri
gerçekleştirilmelidir.
Sınav stresini azaltacak ve okul dışındaki zamanlarda
arkadaşları ile birlikte araştırma yapacakları, sınavlarına
çalışacakları alanların oluşturulması gerekmektedir. İl
Halk Kütüphanesi dışında böyle bir birimin olmaması
Öğrencilerin okul dışında kaliteli büyük eksikliktir. İl Halk Kütüphanesinin çalışma
4 zaman geçirecekleri alanlar saatlerinin esnetilmesi ve kapanış saatinin 18.00’a
yetersizdir. çekilmesi yerinde bir karar olup, yetersizdir. Şehirde
yapımı devam eden Millet Kütüphanesi’nin bir an önce
hizmete açılması söz konusu ihtiyacının giderilmesine
yönelik önemli bir adımdır.
Özellikle ilçelerde ve köylerde ikamet eden öğrencilerin
üniversiteleri ve hayalini kurdukları mesleği ifa edenlerin
Okulların gezi ve sosyal faaliyet
5 çalışma ortamlarını görmelerinin sınav motivasyonlarını
bütçeleri yetersizdir.
artıracağı düşünülmektedir.
Özel kurs müdürlerinin, öğretmenlerin ve çalıştaya il
dışından katılım sağlayan eğitimcilerin üzerine uzlaştığı
bir diğer husus da şehirde özel bir eğitim kurumunun
açılması gerekliliğidir. Bu durum, öğretmen ve öğrenci
Ardahan’da ilk, orta ve lise kalitesine olumlu etkilerinin ilin ülke genelindeki
öğretim düzeyinde kolej gibi özel sınavlarda elde ettiği başarı sıralamasını da yansıyacağını
6 bir eğitim kurumunun olmaması düşündürmektedir. Önceki dönemlerde yapılan bu
ilin eğitim kalitesini olumsuz konudaki bazı girişimlerin neden başarısızlıkla
etkilemektedir. sonuçlandığı konusunun değerlendirilip, kamu
kurumlarından ilgili girişimlere hibe/teşvik/destek vb. gibi
yardımların sağlanması durumunda ilin özel okul açılma
potansiyeline yeterince sahip olduğu konusunda görüş
birliğine varılmıştır.