I. YARIYIL
GSF107SANAT TARİHİ I
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu
odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat
alanındaki gelişmeler incelenecektir. Derste resim, heykel, mimari ve seramik
alanındaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar,
sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular
değerlendirilecektir.
SHS101 TİYATRO TARİHİ VE KURAMLARI I
Tiyatro sanatının başlangıcı ve Antik Yunan Evresi üzerine temel bilgilerin
aktarılmasını amaçlar. Dünya tiyatro sanatının genel görünümü ,temel ilkeler ve
öğeler detaylandırılarak incelenir.
SHS103 TÜRK TİYATROSU I ( KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ)
Tiyatromuzun özgünleşmesi yolunda geleneksel türlerimizin önemini benimsetmeyi
amaçlayan bir derstir. Hedefi kırda ve kentte gelişen geleneksel türlerimizi ve
bu türlerin çağdaş tiyatromuzdaki yansımalarının farkında olmayı sağlar.
SHS105 OYUN İNCELEME I
Seçilen oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi
verilmesi, bu metinlerin soru-yanıt, anlatım, beyin fırtınası yoluyla
tartışılmasıyla işlenir. Bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyun metinlerine
akılcı ve sorgulayan bir yaklaşımla bakılması; anlama, yorumlama ve tartışma
yeteneklerinin geliştirilmesi; sözlü ve yazılı ifade yeteneğinin arttırılması.
SHS107 SAHNE UYGULAMASI I
Bir oyun metnini analiz etme, sahne üzerinde yaratılacak dünyanın tüm
detaylarıyla dekor sahne tasarımı oyunculuk gibi uygulama alanlarıyla bağını
çözebilme ve metin üstünde izlerini sürme, takım çalışması, karakter
yaratma-sunma, eleştiri – yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders
özellikle ikili ve üçlü sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda
yapılacak sahne çözümlemelerini, sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir.
Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde
kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik
mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
SHS109 MALZEME BİLGİSİ I
Dersin amacı; Sahne tasarımı ve bütünüyle sahne uygulamasında kullanılabilecek
temel araç gereç ve malzemelerin tanıtılması ve uygulama yoluyla pratik
edilmesidir. Bu uygulama ile, sahne sanatlarının bir bütün olarak uyum içinde
çalışmasını sağlayacak bir ortak algının ve eş zamanlılık halinin öğrencilere
kazandırılmasını sağlar.
SHS111 TİYATRO DEKOR KOSTÜM TASARIMINA GİRİŞ I
Tiyatro sanatının metinden sahnelemeye kadar olan süreçlerin, görevlerin,
kuralların benimsetilerek teknik olanakların, uygulamaların ve sahne formlarının
öğretilmesi amaçlanmaktadır.
TDİ101 TÜRK DİLİ
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil
kültür münasebeti. Türk Dili'nin dünya dilleri arasındaki durumu ve yayılma
alanları. Türkçe'de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe'nin ses özellikleri ve
ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması,
noktalama işaretleri ve uygulaması.
YDİ101 YABANCI DİL I
Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen çerçeve doğrultusunda öğrencilere
temel İngilizce yapıları sunulur. Ders tüm 1.sınıf öğrencileri için zorunlu ders
niteliğinde olup, iki dönem boyunca haftada 2 ders saati olarak verilir. Dönem
boyunca öğrencilere dört temel becerinin yanı sıra gündelik yaşamda
kullanabilecekleri dil becerileri de edindirilmeye çalışılır.
ENF101 TEMEL BİLGİSAYAR EĞİTİMİ
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarın çalışma sistemi, bilgisayar donanımları,
DOS işletim sistemi, bilgisayar virüsleri, Windows işletim sistemi ve donatılar,
kelime işlem (Word), veri işleme (Excel), sunu hazırlama (Power Point), internet
ve kullanımı.
II. YARIYIL
GSF108SANAT TARİHİ II
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu
odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat
alanındaki gelişmeler incelenecektir. Derste resim, heykel, mimari ve seramik
alanındaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar,
sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular
değerlendirilecektir.
SHS102 TİYATRO TARİHİ VE KURAMLARI II
Tiyatro sanatının başlangıcı ve Antik Yunan Evresi üzerine temel bilgilerin
aktarılmasını amaçlar. Dünya tiyatro sanatının genel görünümü ,temel ilkeler ve
öğeler detaylandırılarak incelenir.
SHS104 TÜRK TİYATROSU II ( KENT TİYATROSU GELENEĞİMİZ)
Tiyatromuzun özgünleşmesi yolunda geleneksel türlerimizin önemini benimsetmeyi
amaçlayan bir derstir. Hedefi kırda ve kentte gelişen geleneksel türlerimizi ve
bu türlerin çağdaş tiyatromuzdaki yansımalarının farkında olmayı sağlar.
SHS106 OYUN İNCELEME II
Seçilen oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi
verilmesi, bu metinlerin soru-yanıt, anlatım, beyin fırtınası yoluyla
tartışılmasıyla işlenir. Bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyun metinlerine
akılcı ve sorgulayan bir yaklaşımla bakılması; anlama, yorumlama ve tartışma
yeteneklerinin geliştirilmesi; sözlü ve yazılı ifade yeteneğinin arttırılması.
SHS108 SAHNE UYGULAMASI II
Bir oyun metnini analiz etme, sahne üzerinde yaratılacak dünyanın tüm
detaylarıyla dekor sahne tasarımı oyunculuk gibi uygulama alanlarıyla bağını
çözebilme ve metin üstünde izlerini sürme, takım çalışması, karakter
yaratma-sunma, eleştiri – yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders
özellikle ikili ve üçlü sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda
yapılacak sahne çözümlemelerini, sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir.
Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde
kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik
mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
SHS110 MALZEME BİLGİSİ II
Dersin amacı; Sahne tasarımı ve bütünüyle sahne uygulamasında kullanılabilecek
temel araç gereç ve malzemelerin tanıtılması ve uygulama yoluyla pratik
edilmesidir. Bu uygulama ile sahne sanatlarının bir bütün olarak uyum içinde
çalışmasını sağlayacak bir ortak algının ve eş zamanlılık halinin öğrencilere
kazandırılmasını sağlar.
SHS112 TİYATRO DEKOR KOSTÜM TASARIMINA GİRİŞ II
Tiyatro sanatının metinden sahnelemeye kadar olan süreçlerin, görevlerin,
kuralların benimsetilerek teknik olanakların, uygulamaların ve sahne formlarının
öğretilmesi amaçlanmaktadır.
TDİ102 TÜRK DİLİ
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil
kültür münasebeti. Türk Dili'nin dünya dilleri arasındaki durumu ve yayılma
alanları. Türkçe'de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe'nin ses özellikleri ve
ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması,
noktalama işaretleri ve uygulaması.
YDİ102 YABANCI DİL II
Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen çerçeve doğrultusunda öğrencilere
temel İngilizce yapıları sunulur. Ders tüm 1.sınıf öğrencileri için zorunlu ders
niteliğinde olup, iki dönem boyunca haftada 2 ders saati olarak verilir. Dönem
boyunca öğrencilere dört temel becerinin yanı sıra gündelik yaşamda
kullanabilecekleri dil becerileri de edindirilmeye çalışılır.
ENF102 TEMEL BİLGİSAYAR EĞİTİMİ
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarın çalışma sistemi, bilgisayar donanımları,
DOS işletim sistemi, bilgisayar virüsleri, Windows işletim sistemi ve donatılar,
kelime işlem (Word), veri işleme (Excel), sunu hazırlama (Power Point), internet
ve kullanımı.
III. YARIYIL
DRY201 SAHNE UYGULAMASI I
Oyun seçimi, koşulları, dramaturgi, görev dağılımı, yorum(organik
değerlendirme), yorumun plastik ve teknik değerler aracılığıyla sahneye
aktarılmasını amaçlar ve öğrenciye, oyuna yaklaşımda bütünsel bir bakış açısı
kazandırmaktır. Bu çevrede üst sınıflardaki Oyun Proje dersinin de ilk
basamağıdır. Sahne üzerinde yapılacak uygulamalarla bilgiler pekiştirilir.
DRY203 RÖNESANS TİYATROSU
Rönesans’tan 19. Yüzyıl Romantizmi’ne uzanan süreçteki tiyatro tarihi ve
düşüncesinin gelişimine ilişkin öğrenciye bilgi vererek, öğrencinin teorik
donanımını zenginleştirmek için programda yer alan bir derstir.
DRY205 DRAMATİK KISA OYUN YAZIMI
Yazma eyleminin temelini oluşturan içerik ve biçime ait bilgilerin teorik olarak
anlatılması ve uygulamalarla beslenmesiyle oyun yazarlığı alanındaki temel
öğelerin verilmesi, uygulamalarla yaratıcı süreçle teknik bilgilerin
harmanlanması ve öğrencinin yazma eyleminde daha da derinleşmesi amaçlanır.
DRY207 RÖNESANS DÖNEMİ OYUNLARI ANALİZİ
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. Ders kapsamında Rönesans metinlerini incelemeyi öğretmek amaçlanır.
DRY209 RİTÜEL VE ANTİK YUNAN TİYATRO TARİHİ
Antik Yunandan günümüze tiyatronun, toplumsal yapı bağlamında farklı alanlardaki
gelişimi ve tarihiyle birlikte kuramsal devinimini de inceleyerek, oyuncu
adayının kuramsal alt yapı oluşturmasına katkıda bulunmayı amaçlar ve bu
doğrultuda dönemlerin koşullarına göre öğrenciyi tarihsel ve kuramsal açıdan
zenginleştirmeyi hedefler.
DRY211 YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ VE TÜRLER
Dersin amacı yalnızca dramatik metinler değil, yazın alanındaki diğer türler ve
dilbilgisi, yazım kuralları hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını
sağlamaktır.
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ
Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi dersini okumanın gerekliliği, devrim kavramı
ve Atatürk Türk devrimi öncesi gelişmeler. Avrupa'daki gelişmeler, Osmanlı
Devleti ve yenilik hareketleri, Tanzimat ve MeşruDRYet denemeleri, fikir
hareketleri. Kavramsal Açıklamalar / Osmanlı İmparatorluğu'nun Çöküşü ve Bunun
Nedenlerinin İrdelenmesi / Mondros Mütarekesi ve Mustafa Kemal'in Ulusal
Mücadele Hareketleri / İç Ayaklanmalar / Devrimler: Öncü Devrimler ve Gelişen
Devrimler / Türkiye'de Demokrasinin Gelişimi / Ermeni ve Kıbrıs Sorunu.
IV. YARIYIL
DRY202 SAHNE UYGULAMASI II
Oyun seçimi, koşulları, dramaturgi, görev dağılımı, yorum(organik
değerlendirme), yorumun plastik ve teknik değerler aracılığıyla sahneye
aktarılmasını amaçlar ve öğrenciye, oyuna yaklaşımda bütünsel bir bakış açısı
kazandırmaktır. Bu çevrede üst sınıflardaki Oyun Proje dersinin de ilk
basamağıdır. Sahne üzerinde yapılacak uygulamalarla bilgiler pekiştirilir.
DRY206 17.Y.Y. VE AYDINLANMA DÖNEMİ TİYATROSU
Rönesans’tan 19. Yüzyıl Romantizmi’ne uzanan süreçteki tiyatro tarihi ve
düşüncesinin gelişimine ilişkin öğrenciye bilgi vererek, öğrencinin teorik
donanımını zenginleştirmek için programda yer alan bir derstir.
DRY208 TÜRLERE GÖRE KISA OYUN YAZIMI
Yazma eyleminin temelini oluşturan içerik ve biçime ait bilgilerin teorik olarak
anlatılması ve uygulamalarla beslenmesiyle oyun yazarlığı alanındaki temel
öğelerin verilmesi, uygulamalarla yaratıcı süreçle teknik bilgilerin
harmanlanması ve öğrencinin yazma eyleminde daha da derinleşmesi amaçlanır
DRY210 17 VE 18.YÜZYIL OYUNLARI ANALİZİ
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. Bu bağlamda 18. yy. da yazılmış oyun metinlerini incelemek amaçlanır.
DRY212 ROMA VE ORTAÇAĞ TİYATROSU
Antik Yunandan günümüze tiyatronun, toplumsal yapı bağlamında farklı alanlardaki
gelişimi ve tarihiyle birlikte kuramsal devinimini de inceleyerek, oyuncu
adayının kuramsal alt yapı oluşturmasına katkıda bulunmayı amaçlar ve bu
doğrultuda dönemlerin koşullarına göre öğrenciyi tarihsel ve kuramsal açıdan
zenginleştirmeyi hedefler. Bu ders bağlamında amaç Roma ve Orta Çağ tiyatrosu
hakkında bilgi vermektir.
DRY214 YAZILI ANLATIM TEKNİKLERİ VE DİLBİLGİSİ KURALLARI
Dersin amacı öğrencinin dilbilgisi kuralları, yazım kuralları ve noktalama
işaretleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ
Osmanlı İmparatorluğunun paylaşılması tasarıları. Paris Barış Konferansı.
İzmir'in işgali. Memleketin iç durumu ve azınlıklar. Çerkez Ethem Olayı. I. ve
II. İnönü Muharebeleri. Eskişehir ve Kütahya Muharebesi. Sakarya Meydan Savaşı
ve sonuçları. Kars ve Ankara Antlaşmaları. Büyük Taarruz. Mudanya Ateşkes
Antlaşması, esasları ve önemi. Lozan Konferansı ve önemi. Türk İnkılabı, Siyasi,
hukuksal, sosyal, kültürel, eğitim-öğretim alanlarında inkılaplar. Çok partili
sisteme geçiş. Ekonomik alanda gelişmeler. Türk dış politikası. Ermeni sorunu.
II. Dünya Savaşı ve Türkiye. Atatürk İlkeleri.
V. YARIYIL
DRY301 ROMANTİK DÖNEM TİYATROSU
Romantizmden Realizme uzanan süreçteki tiyatro tarihi ve düşüncesinin gelişimine
ilişkin öğrenciye bilgi vererek, öğrencinin teorik donanımını zenginleştirmek
için programda yer alan bir derstir.
DRY303 OYUN PROJESİ
Dersin Amaç ve Hedefleri Farklı alanlarda okutulan derslerin bir oyun projesi
üzerinde sentezlendiği, böylece pratik deneyime dönüşmesine yönelik süreçlerin
bir oyun üzerinde sınandığı bir derstir. Oyuncu-seyirci ilişkisini sınamak ve
somut olarak yaşamak adına oyunun seyirciye sunulması da amaçlanır.
DRY305 SENARYO YAZIMI KURALLARI
Dersin Amaç ve Hedefleri Dersin amacı öğrencinin, oyun yazarlığı alanında
edindiği teknik bilgilerini bu kez senaryo tekniğiyle harmanlamasını sağlamak ve
örnek uygulamalarla bu alandaki farklılıkları öğrenciye öğretmektir.
DRY307 EPİK DRAMATURGİ
Dersin amacı dramın ortaya çıkışından günümüze dram bilimine yönelik
gelişmeleri, dramaturgi kavramının önemi, klasik dramaturgi ve modern
dönemlerdeki dramaturgi ve oyun teknikleri ve kurallar, trajik, komik, dramatik
olan gibi konularda öğrencinin donanımını sağlayarak, yazarlık alanında olduğu
gibi dramaturgi alanında da öğrencinin birikim yapmasına yardımcı olmaktır. Bu
ders kapsamında farklı biçim denemeleri yapan ve çağdaş olma iddiasında bulunan
Türk Tiyatrosu metinleri tartışmaya açılır. Oyunlarda kuramsal bakış ataerkil
ideolojinin açığa çıkartılması etrafında şekillenir.
DRY3O9 ROMANTİK DÖNEM OYUNLARI ANALİZİ
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. Bu dönem işlenen oyun metinleri romantik döneme aittir.
DRY311 ARİSTOCU DRAMATURGİ
Dersin amacı dramın ortaya çıkışından günümüze dram bilimine yönelik
gelişmeleri, dramaturgi kavramının önemi, klasik dramaturgi ve modern
dönemlerdeki dramaturgi ve oyun teknikleri ve kurallar, trajik, komik, dramatik
olan gibi konularda öğrencinin donanımını sağlayarak, yazarlık alanında olduğu
gibi dramaturgi alanında da öğrencinin birikim yapmasına yardımcı olmaktır.
DRY313 PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Bu ders kapsamında öncelikle psikoloji biliminin ve at dallarının tanıtılması,
psikolojinin bir bilim olarak gelişimi, psikolojide araştırma yöntemleri
konularında öğrencilerin aydınlatılması; daha sonra psikolojinin çeşitli özel
alanlarında (Fizyoloji ve Davranış Duyum ve Algı, Öğrenme, Bellek..vb.) temel
kavramlara, kuramsal ve yöntemsel bilgilere yer verilmesi, böylelikle
öğrencilerin psikoloji biliminin vizyonu hakkında genel bir bakış açısına sahip
olmalarının ve bazı özel alanlardaki terim ve kavramları kavramalarının
sağlanması amaçlanmaktadır.
DRY315 SANAT VE FELSEFE ( SEÇMELİ)
Öğrencilere sanat hakkında eleştirel düşünme becerisini kazandırmayı amaçlar.
DRY317 BATI MİTOLOJİSİ( SEÇMELİ)
Tiyatroyla sıkı ilişki içinde olan ve tiyatronun doğuşuna ön ayak olan mitoloji
hakkında öğrencinin donanımlı olmasını sağlamak, mitten ritüele oyuna ve
tiyatroya giden sürecin bilincinde olan, bu bilinci meslek yaşamında
kullanabilen oyuncu ve yazarlar yetiştirmek amaçlanır.
DRY319 OYUN OKUMA YÖNTEMİ( SEÇMELİ)
Oyuncu ve yazar adayları için bir oyunu nasıl okuyacağını bilmek çok önemlidir.
Çünkü oyunu yorumlayabilmek için önce iyi bir şekilde anlamak gerekir. Bu
nedenle dersin amacı öğrenciye bir oyunu nasıl okuması, hangi yolları izlemesi
gerektiğini öğretmektir.
VI. YARIYIL
DRY302 DOĞALCI VE GERÇEKÇİ TİYATRO
Romantizmden Realizme uzanan süreçteki tiyatro tarihi ve düşüncesinin gelişimine
ilişkin öğrenciye bilgi vererek, öğrencinin teorik donanımını zenginleştirmek
için programda yer alan bir derstir.
DRY304 OYUN UYGULAMA
Dersin Amaç ve Hedefleri Farklı alanlarda okutulan derslerin bir oyun projesi
üzerinde sentezlendiği, böylece pratik deneyime dönüşmesine yönelik süreçlerin
bir oyun üzerinde sınandığı bir derstir. Oyuncu-seyirci ilişkisini sınamak ve
somut olarak yaşamak adına oyunun seyirciye sunulması da amaçlanır.
DRY306 SENARYO YAZIMI
Dersin Amaç ve Hedefleri Dersin amacı öğrencinin, oyun yazarlığı alanında
edindiği teknik bilgilerini bu kez senaryo tekniğiyle harmanlamasını sağlamak ve
örnek uygulamalarla bu alandaki farklılıkları öğrenciye öğretmektir.
DRY308 KARŞI GERÇEKÇİ DRAMATURGİ
Dersin amacı dramın ortaya çıkışından günümüze dram bilimine yönelik
gelişmeleri, dramaturgi kavramının önemi, klasik dramaturgi ve modern
dönemlerdeki dramaturgi ve oyun teknikleri ve kurallar, trajik, komik, dramatik
olan gibi konularda öğrencinin donanımını sağlayarak, yazarlık alanında olduğu
gibi dramaturgi alanında da öğrencinin birikim yapmasına yardımcı olmaktır. Bu
ders kapsamında farklı biçim denemeleri yapan ve çağdaş olma iddiasında bulunan
Türk Tiyatrosu metinleri tartışmaya açılır. Oyunlarda kuramsal bakış bir
toplumda kişiyi ötekileştiren koşullar ve bunun metinlerde işlenme biçimi
etrafında şekillenir.
DRY310 DOĞALCI VE GERÇEKÇİ OYUN METİNLERİ ANALİZİ
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. Bu bağlamda Realizm akımına dahil edilen oyunlar işlenmektedir.
DRY312 KLASİK DRAMATURGİ
Dersin amacı dramın ortaya çıkışından günümüze dram bilimine yönelik
gelişmeleri, dramaturgi kavramının önemi, klasik dramaturgi ve modern
dönemlerdeki dramaturgi ve oyun teknikleri ve kurallar, trajik, komik, dramatik
olan gibi konularda öğrencinin donanımını sağlayarak, yazarlık alanında olduğu
gibi dramaturgi alanında da öğrencinin birikim yapmasına yardımcı olmaktır.
DRY314 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Bu dersin amacı: öğrencilerin döllenmeden itibaren ergenlik dönemi sonuna kadar
fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal alanlarda gelişimsel özelliklerimiz hakkında
bilgi edinmelerini sağlamaktır.
DRY316 MEDDAHLIK ( SEÇMELİ)
Meddahlık, meddah-seyirci ilişkisi üzerine öğrenciye bilgi vermek amaçlanır.
Geleneksel tiyatro türlerimizden olan meddahlığı çağdaş tiyatroya taşıyabilecek,
meddahlık yapabilecek ya da bir meddah için metin yazabilecek öğrenciler
yetiştirmek hedeflenir.
DRY318 ANADOLU VE DOĞU MİTOLOJİSİ ( SEÇMELİ)
Dünya kültürleri ve mitolojileri hakkında bilgi sahibi olan öğrencinin bu
mitolojilerin söz konusu kültürlerin tiyatrolarına etkisinin bilincinde olmasını
sağlamak amaçlanır. Bu yolla öğrenci kendi kültür ve mitolojisinin farklı
yönlerinin ve tiyatroya etkisinin de farkında olacaktır
DRY320 OYUN OKUMA ( SEÇMELİ)
Oyuncu ve yazar adayı için bir oyunu doğru okumak ve her şeyiyle anlamak çok
önemlidir. Bu dersin amacı farklı oyunları birlikte okuyarak öğrencinin hangi
oyunu nasıl okuyacağını öğrenmesini sağlamaktır.
VII. YARIYIL
DRY401 KARŞIGERÇEKÇİLİK VE TİYATRO
Dersin Amaç ve Hedefleri Modern ve Modern sonrası dönem ve günümüze dek uzanan
süreçteki tiyatro tarihi ve düşüncesinin gelişimine ilişkin öğrenciye bilgi
vererek, öğrencinin teorik donanımını zenginleştirmek için programda yer alan
bir derstir.
DRY403 OYUN PROJESİ
Dersin Amaç ve Hedefleri Farklı alanlarda okutulan derslerin bir oyun projesi
üzerinde sentezlendiği, böylece pratik deneyime dönüşmesine yönelik süreçlerin
bir oyun üzerinde sınandığı bir derstir. Oyuncu-seyirci ilişkisini sınamak ve
somut olarak yaşamak adına oyunun seyirciye sunulması da amaçlanır.
DRY405 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Dramatik Yazarlık ve ilişkili disiplinler alanlarında yapılacak saha ve kaynak
araştırma çalışmalarda, çalışmanın planlanması, hazırlıkları, derleme yöntemleri
ile inceleme kuram ve yöntemleri (Metin merkezli, Bağlam/icra merkezli kuram ve
yöntemler).
DRY407 DRAMATİK METİN YAZIMI PROJESİ
Dersin amacı öğrencinin, dramatik yazarlık alanında edindiği teknik bilgilerini
bütünlüklü bir film senaryosu ya da tiyatro oyunu oluşturma yolunda sınamasını
sağlamak ve bütünlüklü bu dramatik metin üzerinde eleştiri ve özeleştiriyle
metnin yeniden değerlendirilmesini sağlamaktır.
DRY409 MODERN OYUNLAR ANALİZİ
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. Bu bağlamda ele alınan metinler modern dönemde yazılmış olup karşı
gerçekçilik başlığı altında incelenir.
DRY411 MODERN DRAMATURGİ
Dersin amacı tiyatro tarihinde belirleyici olmuş metinleri tüm boyutlarıyla
dramaturjik olarak yeniden gözden geçirmek, bu metinlerden yapılmış
uyarlamalardaki sorunları görebilen, doğru eleştiriler getirebilen ve metinleri
günümüz açısından doğru yorumlayıp iyi değerlendiren yazarlar yetiştirmektir.
DRY413 1923-60 YILLARI TÜRK TİYATROSU(SEÇMELİ)
Dersin Amaç ve Hedefleri Ders cumhuriyet Türkiyesi’nde gelişen tiyatro
hareketleri hakkında öğrenciyi bilgilendirerek kendi tiyatrosunun yaşadığı
aşamalar ya da gelişmelerin farkında olan ve bu geçmişi gelecekte doğru yolda
kullanmasına katkı sağlayacak bilgileri sunmayı amaçlar.
DRY415 YÖNETMENİN TARİHİ (SEÇMELİ)
Bu dersin amacı; Başlangıcından günümüze dek reji sanatının gelişiminin
incelenmesi ile öğrencilerde reji sanatının gelişiminin anlaşılması ve farklı
rejisör yaklaşımlarının incelenmesi ile reji sanatına dair bir perspektif
kazanmaktır.
DRY417 ETKİLİ OKUMA YÖNTEMİ(SEÇMELİ)
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilinçli bir okuyucu profili oluşturarak
değerlendirme ve eleştiri yapabilen, okumaya iş gördürebilen bir okuyucu
olmasını sağlamak, Etkili ve verimli okuma stratejisi uygulamalarını öğretmek
DRY419 EĞİTİMDE DRAMA
Günümüzde bir öğretme metodu olarak kullanıldığı gibi bireyin özgürce kendini
ifade etmesine katkıda bulunan, kişinin yaratıcılığını, düş gücünü ve ifade
becerisini güçlendirmeye yönelik bir alana hizmet eden Eğitimde Drama ve Oyun
eğitim fakülteleri ve ilköğretim ve lise eğitiminde hem bir öğretme, hem de
bireyi geliştirmeye yönelik drama yönteminin kullanımını öğretmeyi amaçlar.
DRY421 ELEŞTİRİ KURAMLARI (SEÇMELİ)
Dersin amacı, öğrencinin, bir oyun metnine yaklaşırken farklı eleştirel
yöntemlerle nasıl yaklaşılır, bu farklı yöntemler, eseri değerlendirmede
okuyucu, seyirci veya bir tiyatro uzmanına neler kazandırır sorularının
yanıtlarını düşünebilmesi ve kazandırdıklarının bilincine varabilmesini
sağlamaktır… Hedefi bir eserin farklı açılardan değerlendirme kuramlarını ve
ölçütlerini bilen objektif bir eleştirmen niteliklerine de sahip bir oyun yazarı
adayı yetiştirmektir
VIII. YARIYIL
DRY402 SAVAŞ SONRASI TİYATRO TARİHİ
Dersin Amaç ve Hedefleri Modern ve Modern sonrası dönem ve günümüze dek uzanan
süreçteki tiyatro tarihi ve düşüncesinin gelişimine ilişkin öğrenciye bilgi
vererek, öğrencinin teorik donanımını zenginleştirmek için programda yer alan
bir derstir.
DRY404 OYUN VE UYGULAMA
Dersin Amaç ve Hedefleri Farklı alanlarda okutulan derslerin bir oyun projesi
üzerinde sentezlendiği, böylece pratik deneyime dönüşmesine yönelik süreçlerin
bir oyun üzerinde sınandığı bir derstir. Oyuncu-seyirci ilişkisini sınamak ve
somut olarak yaşamak adına oyunun seyirciye sunulması da amaçlanır.
DRY406 BİTİRME ÇALIŞMASI
“Bitirme Ödevi / Graduation Thesis”; son sınıf öğrencisinin ilgili bölümde
görevlendirilecek bir öğretim elemanı danışmanlığında kendi kişisel çabaları ile
yürüteceği Dramatik Yazarlık ve ilişkili disiplinler alanında seçilmiş bir
konuda; a) Araştırmaya yönelik bir proje çalışması, b) Deneysel veya teorik dar
kapsamlı bir araştırma, c) Literatür çalışması şeklinde hazırlanan bilimsel bir
araştırmanın tez şeklinde yazılı olarak sunumudur.
DRY408 DRAMATİK METİN YAZIMI
Dersin amacı öğrencinin, dramatik yazarlık alanında edindiği teknik bilgilerini
bütünlüklü bir film senaryosu ya da tiyatro oyunu oluşturma yolunda sınamasını
sağlamak ve bütünlüklü bu dramatik metin üzerinde eleştiri ve özeleştiriyle
metnin yeniden değerlendirilmesini sağlamaktır.
DRY410 EPİK OYUNLAR ANALİZİ
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. Bu bağlamda ele alınan oyun metinleri epik tiyatro, absürt tiyatro ve
çağdaş oyunlardandır.
DRY412 DRAMATURGİ PROBLEMLERİ
Dersin amacı tiyatro tarihinde belirleyici olmuş metinleri tüm boyutlarıyla
dramaturjik olarak yeniden gözden geçirmek, bu metinlerden yapılmış
uyarlamalardaki sorunları görebilen, doğru eleştiriler getirebilen ve metinleri
günümüz açısından doğru yorumlayıp iyi değerlendiren yazarlar yetiştirmektir.
DRY414 1960 SONRASI TÜRK TİYATROSU (SEÇMELİ)
Dersin Amaç ve Hedefleri Ders cumhuriyet Türkiyesi’nde gelişen tiyatro
hareketleri hakkında öğrenciyi bilgilendirerek kendi tiyatrosunun yaşadığı
aşamalar ya da gelişmelerin farkında olan ve bu geçmişi gelecekte doğru yolda
kullanmasına katkı sağlayacak bilgileri sunmayı amaçlar.
DRY416 OYUN YÖNETMENLİĞİ (SEÇMELİ)
Bu dersin amacı; Başlangıcından günümüze dek reji sanatının gelişiminin
incelenmesi ile öğrencilerde reji sanatının gelişiminin anlaşılması ve farklı
rejisör yaklaşımlarının incelenmesi ile reji sanatına dair bir perspektif
kazanmaktır.
DRY418 HIZLI OKUMA YÖNTEMİ (SEÇMELİ)
Bu dersin amacı, dakikada okunan kelime sayısını hızlı okuma tekniklerini
kullanarak arttırmak, okuma hızını ortalama dakikada 500-800 kelimeye
ulaştırmak, Okuma hızıyla birlikte kavrama yüzdesini de arttırma Hızlı etkili ve
verimli bir okuma stratejisi uygulamalarını sağlamaktadır
DRY420 EĞİTİMDE DRAMA UYGULAMALARI (SEÇMELİ)
Günümüzde bir öğretme metodu olarak kullanıldığı gibi bireyin özgürce kendini
ifade etmesine katkıda bulunan, kişinin yaratıcılığını, düş gücünü ve ifade
becerisini güçlendirmeye yönelik bir alana hizmet eden Eğitimde Drama ve Oyun
eğitim fakülteleri ve ilköğretim ve lise eğitiminde hem bir öğretme, hem de
bireyi geliştirmeye yönelik drama yönteminin kullanımını öğretmeyi amaçlar
DRY422 YAPISALCILIK VE GÖSTERGEBİLİM (SEÇMELİ)
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri
olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı
olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders
herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi
hedefler. |