I. YARIYIL
GSF107SANAT TARİHİ I
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu
odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat
alanındaki gelişmeler incelenecektir. Derste resim, heykel, mimari ve seramik
alanındaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar,
sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular
değerlendirilecektir.
SHS101 TİYATRO TARİHİ VE KURAMLARI I
Tiyatro sanatının başlangıcı ve Antik Yunan Evresi üzerine temel bilgilerin
aktarılmasını amaçlar. Dünya tiyatro sanatının genel görünümü ,temel ilkeler ve
öğeler detaylandırılarak incelenir.
SHS103 TÜRK TİYATROSU I ( KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ)
Tiyatromuzun özgünleşmesi yolunda geleneksel türlerimizin önemini benimsetmeyi
amaçlayan bir derstir. Hedefi kırda ve kentte gelişen geleneksel türlerimizi ve
bu türlerin çağdaş tiyatromuzdaki yansımalarının farkında olmayı sağlar.
SHS105 OYUN İNCELEME I
Seçilen oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi
verilmesi, bu metinlerin soru-yanıt, anlatım, beyin fırtınası yoluyla
tartışılmasıyla işlenir. Bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyun metinlerine
akılcı ve sorgulayan bir yaklaşımla bakılması; anlama, yorumlama ve tartışma
yeteneklerinin geliştirilmesi; sözlü ve yazılı ifade yeteneğinin arttırılması.
SHS107 SAHNE UYGULAMASI I
Bir oyun metnini analiz etme, sahne üzerinde yaratılacak dünyanın tüm
detaylarıyla dekor sahne tasarımı oyunculuk gibi uygulama alanlarıyla bağını
çözebilme ve metin üstünde izlerini sürme, takım çalışması, karakter
yaratma-sunma, eleştiri – yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders
özellikle ikili ve üçlü sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda
yapılacak sahne çözümlemelerini, sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir.
Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde
kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik
mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
SHS109 MALZEME BİLGİSİ I
Dersin amacı; Sahne tasarımı ve bütünüyle sahne uygulamasında kullanılabilecek
temel araç gereç ve malzemelerin tanıtılması ve uygulama yoluyla pratik
edilmesidir. Bu uygulama ile, sahne sanatlarının bir bütün olarak uyum içinde
çalışmasını sağlayacak bir ortak algının ve eş zamanlılık halinin öğrencilere
kazandırılmasını sağlar.
SHS111 TİYATRO DEKOR KOSTÜM TASARIMINA GİRİŞ I
Tiyatro sanatının metinden sahnelemeye kadar olan süreçlerin, görevlerin,
kuralların benimsetilerek teknik olanakların, uygulamaların ve sahne formlarının
öğretilmesi amaçlanmaktadır.
TDİ101 TÜRK DİLİ
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil
kültür münasebeti. Türk Dili'nin dünya dilleri arasındaki durumu ve yayılma
alanları. Türkçe'de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe'nin ses özellikleri ve
ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması,
noktalama işaretleri ve uygulaması.
YDİ101 YABANCI DİL I
Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen çerçeve doğrultusunda öğrencilere
temel İngilizce yapıları sunulur. Ders tüm 1.sınıf öğrencileri için zorunlu ders
niteliğinde olup, iki dönem boyunca haftada 2 ders saati olarak verilir. Dönem
boyunca öğrencilere dört temel becerinin yanı sıra gündelik yaşamda
kullanabilecekleri dil becerileri de edindirilmeye çalışılır.
ENF101 TEMEL BİLGİSAYAR EĞİTİMİ
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarın çalışma sistemi, bilgisayar donanımları,
DOS işletim sistemi, bilgisayar virüsleri, Windows işletim sistemi ve donatılar,
kelime işlem (Word), veri işleme (Excel), sunu hazırlama (Power Point), internet
ve kullanımı.
II. YARIYIL
GSF108SANAT TARİHİ II
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu
odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat
alanındaki gelişmeler incelenecektir. Derste resim, heykel, mimari ve seramik
alanındaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar,
sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular
değerlendirilecektir.
SHS102 TİYATRO TARİHİ VE KURAMLARI II
Tiyatro sanatının başlangıcı ve Antik Yunan Evresi üzerine temel bilgilerin
aktarılmasını amaçlar. Dünya tiyatro sanatının genel görünümü ,temel ilkeler ve
öğeler detaylandırılarak incelenir.
SHS104 TÜRK TİYATROSU II ( KENT TİYATROSU GELENEĞİMİZ)
Tiyatromuzun özgünleşmesi yolunda geleneksel türlerimizin önemini benimsetmeyi
amaçlayan bir derstir. Hedefi kırda ve kentte gelişen geleneksel türlerimizi ve
bu türlerin çağdaş tiyatromuzdaki yansımalarının farkında olmayı sağlar.
SHS106 OYUN İNCELEME II
Seçilen oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi
verilmesi, bu metinlerin soru-yanıt, anlatım, beyin fırtınası yoluyla
tartışılmasıyla işlenir. Bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyun metinlerine
akılcı ve sorgulayan bir yaklaşımla bakılması; anlama, yorumlama ve tartışma
yeteneklerinin geliştirilmesi; sözlü ve yazılı ifade yeteneğinin arttırılması.
SHS108 SAHNE UYGULAMASI II
Bir oyun metnini analiz etme, sahne üzerinde yaratılacak dünyanın tüm
detaylarıyla dekor sahne tasarımı oyunculuk gibi uygulama alanlarıyla bağını
çözebilme ve metin üstünde izlerini sürme, takım çalışması, karakter
yaratma-sunma, eleştiri – yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders
özellikle ikili ve üçlü sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda
yapılacak sahne çözümlemelerini, sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir.
Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde
kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik
mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
SHS110 MALZEME BİLGİSİ II
Dersin amacı; Sahne tasarımı ve bütünüyle sahne uygulamasında kullanılabilecek
temel araç gereç ve malzemelerin tanıtılması ve uygulama yoluyla pratik
edilmesidir. Bu uygulama ile sahne sanatlarının bir bütün olarak uyum içinde
çalışmasını sağlayacak bir ortak algının ve eş zamanlılık halinin öğrencilere
kazandırılmasını sağlar.
SHS112 TİYATRO DEKOR KOSTÜM TASARIMINA GİRİŞ II
Tiyatro sanatının metinden sahnelemeye kadar olan süreçlerin, görevlerin,
kuralların benimsetilerek teknik olanakların, uygulamaların ve sahne formlarının
öğretilmesi amaçlanmaktadır.
TDİ102 TÜRK DİLİ
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil
kültür münasebeti. Türk Dili'nin dünya dilleri arasındaki durumu ve yayılma
alanları. Türkçe'de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe'nin ses özellikleri ve
ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması,
noktalama işaretleri ve uygulaması.
YDİ102 YABANCI DİL II
Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen çerçeve doğrultusunda öğrencilere
temel İngilizce yapıları sunulur. Ders tüm 1.sınıf öğrencileri için zorunlu ders
niteliğinde olup, iki dönem boyunca haftada 2 ders saati olarak verilir. Dönem
boyunca öğrencilere dört temel becerinin yanı sıra gündelik yaşamda
kullanabilecekleri dil becerileri de edindirilmeye çalışılır.
ENF102 TEMEL BİLGİSAYAR EĞİTİMİ
Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarın çalışma sistemi, bilgisayar donanımları,
DOS işletim sistemi, bilgisayar virüsleri, Windows işletim sistemi ve donatılar,
kelime işlem (Word), veri işleme (Excel), sunu hazırlama (Power Point), internet
ve kullanımı.
III. YARIYIL
TİY201 ROL I
Bir karakter yaratabilmek için gerekli bilgilerin ve hazırlık sürecinin
öğretilmesi. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Rol analizinin
nasıl yapıldığını öğrenen öğrenci, kendi duygularını rol kişisini
canlandırabilmek için nasıl kullanabileceğinin analizini yapabilir.
TİY203 DÜNYA TİYATRO TARİHİ III
Öğrencilerin Tiyatronun doğuşu ve gelişimi ile oyun metinlerini besleyen
tarihsel süreci kavramasını amaçlar. Konuların (tiyatro tarihi ve metinlerin
tarihsel arka planları) anlatımı, soru-yanıt biçiminde işlenir. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Tiyatronun kaynakları olan büyü,
maske,dans, topluca katılım öğelerinden yola çıkarak Antik Yunan Tiyatrosu’nun
gelişim evresini öğrenirler.Dünya Tiyatrosunun en güçlü kaynağı olan ve çağdaş
tiyatroyu etkileyen Antik Yunan Tiyatrosu’nun yapı taşlarını oluşturmuş
yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar yazdıklarını, oyunların
yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp, anlatabilirler.
TİY205 DRAMATURGİ I
Bu derste öğrenciler dramaturjinin temel kavramlarıyla tanışırlar. Bu kavramlar
çerçevesinde tarihsel bir perspektifle dramaturjinin gelişimi hakkında bilgi
edinen öğrenciler, seçilen metinlerle metin dramatürjisi uygulamalarına
başlarlar. emel dramaturji yöntemleri üzerine çalışan öğrenciler bu derste
uygulama üzerine yoğunlaşır. Çağdaş ve klasik metinlerin analizi ve çağdaş
dramaturji yöntemlerini deneyen öğrencilerin oyuncu dramaturjisi ve rolü anlama
ve yeniden inşa etme konularında yetkinliğe ulaşmaları hedeflenir.
TİY207 SES VE KONUŞMA I
Bu uygulamalı bir derstir.Tiyatro eserleri ve gerekli kaynak kitaplarla ders
yapılır. İlgili parçaların ezberlenmesiyle, sahnede uygulamaya geçilir.
Öğrencilerin doğru ve anlaşılır bir şekilde dil, söz, ses ve artikülasyon
kurmalarını desteklemeyi amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme
kazanımları, Nefes güçlendirme, Heceleri Doğru Vurgulama, Düzgün Cümle Kurma,
Konuşmaları vücut diliyle destekleme, Tiyatro oyunları ile destek alarak etkili
konuşmayı güçlendirme.
TİY209 TEMEL OYUNCULUK I
Oyunculuk için gerekli temel bilgilerin verilmesi, temel alışkanlıkların
kazandırılması. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, oyunculuğun
temel bileşenlerini öğrenir. Çevresine ve kendi duygularına karşı farkındalık
kazanır. Hissetmek-Gösterebilmek ikilisinin dinamikleri için zemin hazırlamış
olur.
TİY211 SAHNE UYGULAMASI I
Profesyonel anlamda tiyatro çalışmalarının, karakter yaratmanın, yönetmenle
çalışma alışkanlığının, yorum yaratmanın, kolektif üretmenin deneyimlerini
yaşatmayı amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en
yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine
geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
IV. YARIYIL
TİY202 ROL II
Bir karakter yaratabilmek için gerekli bilgilerin ve hazırlık sürecinin
öğretilmesi. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Rol analizinin
nasıl yapıldığını öğrenen öğrenci, kendi duygularını rol kişisini
canlandırabilmek için nasıl kullanabileceğinin analizini yapabilir.
TİY204 DÜNYA TİYATRO TARİHİ IV
Öğrencilerin Tiyatronun doğuşu ve gelişimi ile oyun metinlerini besleyen
tarihsel süreci kavramasını amaçlar. Konuların (tiyatro tarihi ve metinlerin
tarihsel arka planları) anlatımı, soru-yanıt biçiminde işlenir. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Tiyatronun kaynakları olan
büyü,maske,dans, topluca katılım öğelerinden yola çıkarak Antik Yunan
Tiyatrosu’nun gelişim evresini öğrenirler.Dünya Tiyatrosunun en güçlü kaynağı
olan ve çağdaş tiyatroyu etkileyen Antik Yunan Tiyatrosu’nun yapı taşlarını
oluşturmuş yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar
yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp,
anlatabilirler.
TİY206 DRAMATURGİ II
Bu derste öğrenciler dramaturjinin temel kavramlarıyla tanışırlar. Bu kavramlar
çerçevesinde tarihsel bir perspektifle dramaturjinin gelişimi hakkında bilgi
edinen öğrenciler, seçilen metinlerle metin dramatürjisi uygulamalarına
başlarlar. emel dramaturji yöntemleri üzerine çalışan öğrenciler bu derste
uygulama üzerine yoğunlaşır. Çağdaş ve klasik metinlerin analizi ve çağdaş
dramaturji yöntemlerini deneyen öğrencilerin oyuncu dramaturjisi ve rolü anlama
ve yeniden inşa etme konularında yetkinliğe ulaşmaları hedeflenir.
TİY208 SES VE KONUŞMA II
Bu uygulamalı bir derstir.Tiyatro eserleri ve gerekli kaynak kitaplarla ders
yapılır. İlgili parçaların ezberlenmesiyle, sahnede uygulamaya geçilir.
Öğrencilerin doğru ve anlaşılır bir şekilde dil, söz, ses ve artikülasyon
kurmalarını desteklemeyi amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme
kazanımları, Nefes güçlendirme, Heceleri Doğru Vurgulama, Düzgün Cümle Kurma,
Konuşmaları vücut diliyle destekleme, Tiyatro oyunları ile destek alarak etkili
konuşmayı güçlendirme.
TİY210 TEMEL OYUNCULUK I
Oyunculuk için gerekli temel bilgilerin verilmesi, temel alışkanlıkların
kazandırılması. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, oyunculuğun
temel bileşenlerini öğrenir. Çevresine ve kendi duygularına karşı farkındalık
kazanır. Hissetmek-Gösterebilmek ikilisinin dinamikleri için zemin hazırlamış
olur.
TİY212 SAHNE UYGULAMASI II
Profesyonel anlamda tiyatro çalışmalarının, karakter yaratmanın, yönetmenle
çalışma alışkanlığının, yorum yaratmanın, kolektif üretmenin deneyimlerini
yaşatmayı amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en
yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine
geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
V. YARIYIL
TİY301 SAHNE I
Bir oyun metnini analiz etme, takım çalışması, karakter yaratma-sunma, eleştiri
– yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders özellikle ikili ve üçlü
sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda yapılacak sahne çözümlemelerini,
sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir. Eğitim sonrasında beklenilen
öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme
ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu
oluşturma ve hissetme.
TİY303 SES VE KONUŞMA III
Bu uygulamalı bir derstir. Tiyatro eserleri ve gerekli kaynak kitaplarla ders
yapılır. İlgili parçaların ezberlenmesiyle, sahnede uygulamaya geçilir.
Öğrencilerin doğru ve anlaşılır bir şekilde dil, söz, ses ve artikülasyon
kurmalarını desteklemeyi amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme
kazanımları, Nefes güçlendirme, Heceleri Doğru Vurgulama, Düzgün Cümle Kurma,
Konuşmaları vücut diliyle destekleme, Tiyatro oyunları ile destek alarak etkili
konuşmayı güçlendirme.
TİY305 DÜNYA TİYATRO TARİHİ V
Öğrencilerin Tiyatronun doğuşu ve gelişimi ile oyun metinlerini besleyen
tarihsel süreci kavramasını amaçlar. Konuların (tiyatro tarihi ve metinlerin
tarihsel arka planları) anlatımı, soru-yanıt biçiminde işlenir. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Tiyatronun kaynakları olan
büyü,maske,dans, topluca katılım öğelerinden yola çıkarak Antik Yunan
Tiyatrosu’nun gelişim evresini öğrenirler.Dünya Tiyatrosunun en güçlü kaynağı
olan ve çağdaş tiyatroyu etkileyen Antik Yunan Tiyatrosu’nun yapı taşlarını
oluşturmuş yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar
yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp,
anlatabilirler.
TİY307 DRAMATURGİ III
Bu derste öğrenciler dramaturjinin temel kavramlarıyla tanışırlar. Bu kavramlar
çerçevesinde tarihsel bir perspektifle dramaturjinin gelişimi hakkında bilgi
edinen öğrenciler, seçilen metinlerle metin dramatürjisi uygulamalarına
başlarlar. emel dramaturji yöntemleri üzerine çalışan öğrenciler bu derste
uygulama üzerine yoğunlaşır. Çağdaş ve klasik metinlerin analizi ve çağdaş
dramaturji yöntemlerini deneyen öğrencilerin oyuncu dramaturjisi ve rolü anlama
ve yeniden inşa etme konularında yetkinliğe ulaşmaları hedeflenir.
TİY3O9 SAHNE UYGULAMASI V
Profesyonel anlamda tiyatro çalışmalarının, karakter yaratmanın, yönetmenle
çalışma alışkanlığının, yorum yaratmanın, kolektif üretmenin deneyimlerini
yaşatmayı amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en
yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine
geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
TİY311 DOĞAÇLAMA I
Oyunculukta var olan temel prensiplerin akıcı ve doğal olarak kullanılabilmesini
sağlamaktır. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyunculuk
prensiplerini tanımlamak ve kavramak,Bireyin kişiliğini dürüst ve gerçekçi
olarak kullanması, Amaç-Engel- Taktik olgularının kavranması, Doğaçlamalarla bu
olguların spontane ve akıcı olarak kullanılabilir hale getirilmesi.
TİY313 DANS ( SEÇMELİ)
Anlatım, uygulamalı alıştırmalar şeklinde işlenir. Öğrencilerde farklı ritim ve
müziklerin algılamasını geliştirmek, beden diline uygulamayı amaçlar. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Ritm duygusu kazanmak, Beden
denetimi, Duyguyu müzik eşliğinde bedene yansıtabilmek, klasik dans adımlarını
öğrenmek.
TİY315 ŞAN – SOLFEJ (SEÇMELİ)
Ses-nefes alıştırmaları ile piyano eşliğinde uygulama şeklinde işlenir. (Piyano
eşliğinde tek tek öğrenciler ile ve gruplar oluşturarak, çeşitli ses ve nefes
egzersizleri yapılır.) Öğrencinin çeşitli müzikal eserleri söylerken kendi
nefesini ve sesini tanıyabilmesi, seyirciye sesini iletebilmesi, cümle içinde
kreşendo, de-kreşendo yapabilmesi, başka bir sesi alıp devam ettirebilmesi,
sesini yormadan uzun süre kullanabilmesini amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen
öğrenme kazanımları, Öğrencinin sesini doğru şekilde kullanması, beden, ses ve
duygu arasında doğru iletişimin nasıl sağlanacağını anlaması ve uygulaması,
dışarıdan gelen etki ile doğru tepkiler yakalayıp, karşı tarafa doğru
aktarabilmesi, çeşitli müzikal eserleri söyleyebilmesi.
TİY317 OYUNCULUK PROJE ( REJİ) ( SEÇMELİ)
Bir oyun metnini analiz etme, takım çalışması, karakter yaratma-sunma, eleştiri
– yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders özellikle ikili ve üçlü
sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda yapılacak sahne çözümlemelerini,
sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni öğrencilerin kendi yönetmenlik bakışları
ile oluşturacakları bir derstir . Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme
kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve
sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu
oluşturma ve hissetme.
VI. YARIYIL
TİY302 SAHNE II
Bir oyun metnini analiz etme, takım çalışması, karakter yaratma-sunma, eleştiri
– yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders özellikle ikili ve üçlü
sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda yapılacak sahne çözümlemelerini,
sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir. Eğitim sonrasında beklenilen
öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme
ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu
oluşturma ve hissetme.
TİY304 SES VE KONUŞMA IV
Bu uygulamalı bir derstir. Tiyatro eserleri ve gerekli kaynak kitaplarla ders
yapılır. İlgili parçaların ezberlenmesiyle, sahnede uygulamaya geçilir.
Öğrencilerin doğru ve anlaşılır bir şekilde dil, söz, ses ve artikülasyon
kurmalarını desteklemeyi amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme
kazanımları, Nefes güçlendirme, Heceleri Doğru Vurgulama, Düzgün Cümle Kurma,
Konuşmaları vücut diliyle destekleme, Tiyatro oyunları ile destek alarak etkili
konuşmayı güçlendirme.
TİY306 DÜNYA TİYATRO TARİHİ VI
Öğrencilerin Tiyatronun doğuşu ve gelişimi ile oyun metinlerini besleyen
tarihsel süreci kavramasını amaçlar. Konuların (tiyatro tarihi ve metinlerin
tarihsel arka planları) anlatımı, soru-yanıt biçiminde işlenir. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Tiyatronun kaynakları olan
büyü,maske,dans, topluca katılım öğelerinden yola çıkarak Antik Yunan
Tiyatrosu’nun gelişim evresini öğrenirler.Dünya Tiyatrosunun en güçlü kaynağı
olan ve çağdaş tiyatroyu etkileyen Antik Yunan Tiyatrosu’nun yapı taşlarını
oluşturmuş yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar
yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp,
anlatabilirler.
TİY308 DRAMATURGİ IV
Bu derste öğrenciler dramaturjinin temel kavramlarıyla tanışırlar. Bu kavramlar
çerçevesinde tarihsel bir perspektifle dramaturjinin gelişimi hakkında bilgi
edinen öğrenciler, seçilen metinlerle metin dramatürjisi uygulamalarına
başlarlar. emel dramaturji yöntemleri üzerine çalışan öğrenciler bu derste
uygulama üzerine yoğunlaşır. Çağdaş ve klasik metinlerin analizi ve çağdaş
dramaturji yöntemlerini deneyen öğrencilerin oyuncu dramaturjisi ve rolü anlama
ve yeniden inşa etme konularında yetkinliğe ulaşmaları hedeflenir.
TİY310 SAHNE UYGULAMASI VI
Profesyonel anlamda tiyatro çalışmalarının, karakter yaratmanın, yönetmenle
çalışma alışkanlığının, yorum yaratmanın, kolektif üretmenin deneyimlerini
yaşatmayı amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en
yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine
geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
TİY312 DOĞAÇLAMA II
Oyunculukta varolan temel prensiplerin akıcı ve doğal olarak kullanılabilmesini
sağlamaktır. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyunculuk
prensiplerini tanımlamak ve kavramak, Bireyin kişiliğini dürüst ve gerçekçi
olarak kullanması, Amaç-Engel- Taktik olgularının kavranması, Doğaçlamalarla bu
olguların spontane ve akıcı olarak kullanılabilir hale getirilmesi.
TİY314 DANS ( SEÇMELİ)
Anlatım, uygulamalı alıştırmalar şeklinde işlenir. Öğrencilerde farklı ritim ve
müziklerin algılamasını geliştirmek, beden diline uygulamayı amaçlar. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Ritm duygusu kazanmak, Beden
denetimi, Duyguyu müzik eşliğinde bedene yansıtabilmek, klasik dans adımlarını
öğrenmek.
TİY316 ŞAN – SOLFEJ (SEÇMELİ)
Ses-nefes alıştırmaları ile piyano eşliğinde uygulama şeklinde işlenir. (Piyano
eşliğinde tek tek öğrenciler ile ve gruplar oluşturarak, çeşitli ses ve nefes
egzersizleri yapılır.) Öğrencinin çeşitli müzikal eserleri söylerken kendi
nefesini ve sesini tanıyabilmesi, seyirciye sesini iletebilmesi, cümle içinde
kreşendo, de-kreşendo yapabilmesi, başka bir sesi alıp devam ettirebilmesi,
sesini yormadan uzun süre kullanabilmesini amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen
öğrenme kazanımları, Öğrencinin sesini doğru şekilde kullanması, beden, ses ve
duygu arasında doğru iletişimin nasıl sağlanacağını anlaması ve uygulaması,
dışarıdan gelen etki ile doğru tepkiler yakalayıp, karşı tarafa doğru
aktarabilmesi, çeşitli müzikal eserleri söyleyebilmesi.
TİY318 OYUNCULUK PROJE ( REJİ) ( SEÇMELİ)
Bir oyun metnini analiz etme, takım çalışması, karakter yaratma-sunma, eleştiri
– yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders özellikle ikili ve üçlü
sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda yapılacak sahne çözümlemelerini,
sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni öğrencilerin kendi yönetmenlik bakışları
ile oluşturacakları bir derstir . Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme
kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve
sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu
oluşturma ve hissetme.
VII. YARIYIL
TİY401 MİTOLOJİ – İKONOGRAFİ ( ANTİK YUNAN) ( SEÇMELİ)
İkonografik çözümleme yönteminin örneklerle açıklanması ve farklı dönemlerin
sanatlarının ikonografik açıdan değerlendirilmesini sağlamak
TİY403 SAHNE
Bir oyun metnini analiz etme, takım çalışması, karakter yaratma-sunma, eleştiri
– yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders özellikle ikili ve üçlü
sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda yapılacak sahne çözümlemelerini,
sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir. Eğitim sonrasında beklenilen
öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme
ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu
oluşturma ve hissetme.
TİY405 SAHNE UYGULAMASI
Profesyonel anlamda tiyatro çalışmalarının, karakter yaratmanın, yönetmenle
çalışma alışkanlığının, yorum yaratmanın, kolektif üretmenin deneyimlerini
yaşatmayı amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en
yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine
geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
TİY407 METİN OKUMADAN SAHNE YORUMUNA ( SEÇMELİ)
Oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi verilmesi,
uygulamalarla pekiştirilmesini, bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, bir Oyun metninin
yalnızca kendi iç dinamikleri ile bilimsel bir yöntemle çözümleyebilmek.
TİY411 OYUN YAZARLIĞI (SEÇMELİ)
Seçilen oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi
verilmesi, bu metinlerin soru-yanıt, anlatım, beyin fırtınası yoluyla
tartışılması şeklinde işlenir. Bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Dramatik yazarlık
açısından “dramatik olan”ın niteliğini öğrenir. Oyunun diyalog yazımından önce
konu, tema, olay dizisi saptamasını yapar. Çatışmayı kurar.
TİY413 DANS UYGULAMARI (SEÇMELİ)
Anlatım, uygulamalı alıştırmalar şeklinde işlenir. Öğrencilerde farklı ritim ve
müziklerin algılamasını geliştirmek, beden diline uygulamayı amaçlar. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Ritm duygusu kazanmak, Beden
denetimi, Duyguyu müzik eşliğinde bedene yansıtabilmek, klasik dans adımlarını
öğrenmek.
TİY415 YARATICI DRAMA (SEÇMELİ)
Anlatım, Uygulama-Değerlendirme-Eleştiri, Yeniden Uygulama şeklinde işlenir.
Farkındalık, bağımsız düşünce, işbirliği yapabilme, sosyal duyarlılık, sözsüz
iletişim, yaratıcılık ve estetik gelişim...vs. sağlamayı amaçlar. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyunculuk prensiplerini tanımlamak ve
kavramak, Bireyin kişiliğini dürüst ve gerçekçi olarak kullanması, Amaç-Engel-
Taktik olgularının kavranması, Doğaçlamalarla bu olguların spontane ve akıcı
olarak kullanılabilir hale getirilmesi.
TİY417 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Oyunculuk ve ilişkili disiplinler alanlarında yapılacak saha ve kaynak araştırma
çalışmalarda, çalışmanın planlanması, hazırlıkları, derleme yöntemleri ile
inceleme kuram ve yöntemleri (Metin merkezli, Bağlam/icra merkezli kuram ve
yöntemler).
TİY419 OYUNCULUK SEMİNERİ
Konuların saptanması, genel yol haritasının çıkarılması, tartışma, sunum
şeklinde işlenir. Öğrencilerin aldıkları derslere ek olarak özellikle araştırmak
ve detaylı bilgi sahibi olmak istedikleri konuları araştırmalarına destek vermek
ve bir sunum hazırlamayı uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamayı amaçlar.
Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Öğrencinin alanı ile ilgili
bir konuda araştırma yapıp, belli kurallar dâhilinde sunum yapmayı öğrenmesi.
TİY421 DÜNYA TİYATRO TARİHİ
Öğrencilerin Tiyatronun doğuşu ve gelişimi ile oyun metinlerini besleyen
tarihsel süreci kavramasını amaçlar. Konuların (tiyatro tarihi ve metinlerin
tarihsel arka planları) anlatımı, soru-yanıt biçiminde işlenir. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Tiyatronun kaynakları olan
büyü,maske,dans, topluca katılım öğelerinden yola çıkarak Antik Yunan
Tiyatrosu’nun gelişim evresini öğrenirler.Dünya Tiyatrosunun en güçlü kaynağı
olan ve çağdaş tiyatroyu etkileyen Antik Yunan Tiyatrosu’nun yapı taşlarını
oluşturmuş yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar
yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp,
anlatabilirler.
VIII. YARIYIL
TİY402 KAMERA VE OYUNCULUK ( SEÇMELİ)
Uygulamalı bir derstir. Var olan ya da özgün olarak yazılacak çeşitli sahnelerin
çeşitli şekillerde kamera önünde oynanması, farklı planların kullanılmasıyla
öğrencinin uygulama yapma şansını elde etmesi, farklı kadrajların öğrenci ile
oluşturulması bu dersin işlenişinin temel teknikleridir. Bu ders öğrencilere
kamera ile yaratıcı bir şekilde nasıl çalışabileceklerini göstermeyi amaçlar.
Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Bu ders oyuncuya, kamera önü
oyunculuğunda kullanılan terminolojiyi, kamera önünde çalışmanın önemli
noktalarını ve kamera önünde oynama tecrübesini kazandırır.
TİY404 SAHNE
Bir oyun metnini analiz etme, takım çalışması, karakter yaratma-sunma, eleştiri
– yeniden sunum, rapor hazırlamayı amaçlar. Bu ders özellikle ikili ve üçlü
sahne uygulama çalışmalarını ve bu çalışmalarda yapılacak sahne çözümlemelerini,
sahne aksiyonlarını ve doğal mizanseni içerir. Eğitim sonrasında beklenilen
öğrenme kazanımları, Sahneyi en yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme
ve sözcüklerin ötesine geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu
oluşturma ve hissetme.
TİY406 SAHNE UYGULAMASI
Profesyonel anlamda tiyatro çalışmalarının, karakter yaratmanın, yönetmenle
çalışma alışkanlığının, yorum yaratmanın, kolektif üretmenin deneyimlerini
yaşatmayı amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Sahneyi en
yaratıcı biçimde kullanma -Metni analiz edebilme ve sözcüklerin ötesine
geçebilme - Organik mizanseni oluşturma – Ekip ruhunu oluşturma ve hissetme.
TİY408 METİN OKUMADAN SAHNE YORUMUNA ( SEÇMELİ)
Oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi verilmesi,
uygulamalarla pekiştirilmesini, bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, bir Oyun metninin
yalnızca kendi iç dinamikleri ile bilimsel bir yöntemle çözümleyebilmek.
TİY412 OYUN YAZARLIĞI
Seçilen oyun metinleri üzerinden yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi
verilmesi, bu metinlerin soru-yanıt, anlatım, beyin fırtınası yoluyla
tartışılması şeklinde işlenir. Bir oyunun iç ve dış dinamiklerini incelemek, bu
dinamikleri oluşturan öğeleri ayırt etmek, tanımlamak ve ilişkilendirmeyi
amaçlar. Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Dramatik yazarlık
açısından “dramatik olan”ın niteliğini öğrenir. Oyunun diyalog yazımından önce
konu, tema, olay dizisi saptamasını yapar. Çatışmayı kurar.
TİY414 DANS UYGULAMARI
Anlatım, uygulamalı alıştırmalar şeklinde işlenir. Öğrencilerde farklı ritim ve
müziklerin algılamasını geliştirmek, beden diline uygulamayı amaçlar. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Ritm duygusu kazanmak, Beden
denetimi, Duyguyu müzik eşliğinde bedene yansıtabilmek, klasik dans adımlarını
öğrenmek.
TİY416 YARATICI DRAMA
Anlatım, Uygulama-Değerlendirme-Eleştiri, Yeniden Uygulama şeklinde işlenir.
Farkındalık, bağımsız düşünce, işbirliği yapabilme, sosyal duyarlılık, sözsüz
iletişim, yaratıcılık ve estetik gelişim...vs. sağlamayı amaçlar. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Oyunculuk prensiplerini tanımlamak ve
kavramak, Bireyin kişiliğini dürüst ve gerçekçi olarak kullanması, Amaç-Engel-
Taktik olgularının kavranması, Doğaçlamalarla bu olguların spontane ve akıcı
olarak kullanılabilir hale getirilmesi.
TİY418 BİTİRME ÇALIŞMASI
“Bitirme Ödevi / Graduation Thesis”; son sınıf öğrencisinin ilgili bölümde
görevlendirilecek bir öğretim elemanı danışmanlığında kendi kişisel çabaları ile
yürüteceği Oyunculuk ve ilişkili disiplinler alanında seçilmiş bir konuda; a)
Araştırmaya yönelik bir proje çalışması, b) Deneysel veya teorik dar kapsamlı
bir araştırma, c) Literatür çalışması şeklinde hazırlanan bilimsel bir
araştırmanın tez şeklinde yazılı olarak sunumudur.
TİY420 OYUNCULUK SEMİNERİ
Konuların saptanması, genel yol haritasının çıkarılması, tartışma, sunum
şeklinde işlenir. Öğrencilerin aldıkları derslere ek olarak özellikle araştırmak
ve detaylı bilgi sahibi olmak istedikleri konuları araştırmalarına destek vermek
ve bir sunum hazırlamayı uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamayı amaçlar.
Eğitim sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Öğrencinin alanı ile ilgili
bir konuda araştırma yapıp, belli kurallar dâhilinde sunum yapmayı öğrenmesi.
TİY422 DÜNYA TİYATRO TARİHİ
Öğrencilerin Tiyatronun doğuşu ve gelişimi ile oyun metinlerini besleyen
tarihsel süreci kavramasını amaçlar. Konuların (tiyatro tarihi ve metinlerin
tarihsel arka planları) anlatımı, soru-yanıt biçiminde işlenir. Eğitim
sonrasında beklenilen öğrenme kazanımları, Tiyatronun kaynakları olan
büyü,maske,dans, topluca katılım öğelerinden yola çıkarak Antik Yunan
Tiyatrosu’nun gelişim evresini öğrenirler.Dünya Tiyatrosunun en güçlü kaynağı
olan ve çağdaş tiyatroyu etkileyen Antik Yunan Tiyatrosu’nun yapı taşlarını
oluşturmuş yazarların kim olduklarını, bu yazarların ne tür oyunlar
yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp,
anlatabilirler. |